dilluns, 4 de juny del 2018

Excursió Les Bolloses - Els Angles

Dins del cicles "Els paisatges de Catalunya", de la secció excursionista de l'Ateneu de Sant Just Desvern, ens hem desplaçat fins el Capcir per gaudir d'una caminada de uns 13 quilòmetres per aquelles contrades una caminada de unes 4 hores per uns llocs meravellosos. Ens vàrem dividir ens dos grups, els mes forts sortien del Coll de Pam, estany de La Pradella, les Bolloses, estany d'Auda, Mont Lloret, Roc d'Auda  i els Angles. L'altre grup vàrem començar a Les Bolloses, seguim unes senyals grogues i vermelles que segons els indicadors ens portaran a Les Angles.
Indicador a Les Bolloses
Sortim de l'aparcament seguint les marques, ens endinsem al bosc, als 15 minuts ens fa baixar a la carretera que la tenim que seguir fins trobar uns indicadors que ens diuen per on pujar, ara comença una forta pujada entre pi negre no masses flors, ja que és aviat però les que veiem i els trossos molt verds donen un paisatge preciós, anem pujant poc a poc, entre aturades podem contemplar
El Carlit molt nevat al mes de juny, el temps no acompanya les previsions son de pluja, el cel molt tapat, tot i així la vista del massís del Carlit tenim temps de veure'l .

Estany d'Auda

Anem fent camí vers l'estany d'Auda, encara trobem clapes de neu petites, però fa gràcia de trepitjar-la. al cap de una hora aproximadament divisem l'estany,.
Anem seguint el llac per la seva part superior, i com que hem sortit tard no podem baixar al llac, continuem el camí i ja ens comença a ploure, en aquest punt ens retrobem amb els altres companys que han decidit no pujar al Mont Lloret, un petit grup si que ho fa. Entre pluja arribem al refugi Bernandi a on dinem un grup els altres ho fan a la Jaça del pla del Buc. Com que la pluja no para decidim sortir acabats de dinar, ara ja seguint una pista ample sense cap problema, excepta de la mullena, tenim una hora i mitja fins el Pla de Mir, on arribem a l'aparcament solitari en aquestes dates, continuem per la carretera fins arribar als aparcaments d'autocars al poble dels Angles. Com podem ens canviem de roba i sabates, aquí ens retrobem tots i una vegada reunits tots amunt i direcció a casa, no sense fer una parada tècnica a l¡àrea del Cadí.

El grup de la curta

En resum una excursió recomanable i senzilla si et venen a recollir a l'altre banda.

Recull de fotografies en aquest enllaç: