dimarts, 11 de novembre del 2014

Els ponts perduts de Viladrau

Una de les matinals mensuals, aquesta vegada fer una circumval·lació des de Viladrau i tornar al mateix punt. Eren les set del matí que sortim de Sant Just distribuïts amb cotxes uns 23 atrevits per anar a caminar. Arribem a Viladrau i resulta que fan la fira de la castanya carrers tallats i seguint els indicadors arribem al lloc de sortida. en preparem i avancem fins el lloc d'esmorzar, La font de l'oreneta un lloc fresquívol rodejat de castanyers, fa fresca no toca el sol, aguantem i esmorzem.

Font de l'oreneta
Pont de les cabres
Una vegada acabats una mica d'explicació de la sortida, Agafem un camí que ens porta a vorejar una fàbrica de begudes, anem per sota la carretera resseguint la riera en busca del primer pont, tot es molt verd i frondós, l'aigua clara i cristal·lina, trobem el primer i buscant el lloc per poder fer la foto, que difícil que es,..però en fi continuem per el camí que ens marquen i arribem al pont de les cabres, torna a fer fotos .Prosseguim camí i passem per la font de les ametistes. i així trobem el pont de la noguerola, una altre tanda de fotos,, ara passem per l'hipòdrom de Viladrau vers un altre pont i ens mullem els peus, Ara si una mica de pujada i arribem a la masia La Sala, casa pairal d'en Joan de Serrallonga, una masia imponent amb torreó de defensa inclòs.
Masia La Sala

Desprès de un breu descans, prosseguim per la masia nova de La Sala i enfilem un caminet que ens porta a una pista envoltada de castanyers malalts , prosseguim la pista-per cert molta gent agafant castanyes- fins un corriol a la dreta que ens mana a la masia Mas Molins, una casa de colònies amb un rellotge de sol molt original, la visitem per fora i seguim camí fins tornar a la riera per veure el pont del Molí, la casa del moliner i ja prosseguim  el camí freqüentat ja per molta gent i arribem al lloc de sortida ja ple de gent i cotxes. en total hem estat unes 3,30 hores efectives, itinerari recomanable per la vegetació, l'aigua i un matí agradable.

Pont del Molí vell

Hem acabat la sortida a les 13 hores i contents, tornem vers el cotxe per marxar.